Regjeringen styrker støtten til fiskerne

Regjeringen foreslår å øke tilskuddsordningen for fiskere i Oslofjorden med ytterligere 10 millioner kroner i revidert nasjonalbudsjett. Dersom forslaget vedtas, vil den totale rammen for ordningen øke til 25 millioner kroner, melder NRK.

– Siden tilskuddet er skattepliktig, er det viktig å styrke ordningen slik at fiskerne får en reell økonomisk støtte, sier fiskeri- og havminister Marianne Sivertsen Næss til statskanalen.

Ordningen skal bidra til å ivareta fiskere som blir hardest rammet av innføringen av nullfiskeområder i Oslofjorden. Samtidig skal den bidra til å redusere presset på de fangstområdene som fortsatt holdes åpne.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *